عمل جراحی "هایپک" در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان  بر روی یک بیمار سرطانی با موفقیت انجام شد

19 -2665
K2_ITEM_AUTHOR 

در هفته مبارزه با سرطان و برای نخستین بار در استان اصفهان عمل جراحی "هایپک" در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان  بر روی یک بیمار سرطانی با موفقیت انجام شد

هر روزه تعداد زیادی از افراد دچار بیماری سرطان می شوند که خیلی از موارد با تشخیص به موقع و صحیح با حذف توده سرطانی و شیمی درمانی این بیماران سلامت خود را باز می یابند اما در این بین بیمارانی هستند که دیر متوجه این بیماری شدند و این توده های سرطانی بزرگ شده  و یا در حفره شکم پخش شده و عمل جراحی برای آنان سخت می شود و پزشکان کمی در سرتاسر دنیا وجود دارند که زیر بار ریسک این عمل های جراحی بروند.

 

دکتر محمد عیدی(جراح و فوق تخصص لاپاراسکوپی) و دکتر مصطفی سروی زاده(متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی) در بیمارستان_فوق_تخصصی_آیت_الله_یثربی_کاشان  از جمله پزشکانی هستند که نه تنها ریسک درمان این بیماران را می پذیرند بلکه با استفاده از فناوری های جدید تا 50 درصد بهبود  و سلامتی کامل بیمار را ممکن  می کنند.

به گفته این پزشکان عموما بیمارانی کاندید عمل "هایپک"  می شوند که بیماری ایشان در حفره شکم منتشر شده و امکان بهبودی و یا درمان ایشان با اعمال جراحی معمولی و مرسوم و شیمی‌درمانی  متداول از شانس بسیار کمی برخوردار است .

جراحی HIPEC یکی از فناوری های جدیدی است که فقط در بیمارستان های تهران و شیراز تاکنون انجام می شده و برای نخستین بار امروز در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان انجام شد.

در این درمان ابتدا بیمار مورد یک جراحی طولانی که گاها حدود 10الی 12 ساعت طول می کشد، قرار می گیرد تا تمام تومور ها شکمی از بدن پاک شوند و بعد با توجه به اینکه امکان باقی ماندن سلول های زنده ای وجود دارند که ممکن است دوباره سرطانی شوند، بیمار با استفاده از دستگاه «هایپک» به مدت 90 دقیقه تحت شیمی درمانی داخل حفره  شکم قرار می گیرد.

جالب است بدانید این نوع از درمان در سراسر دنیا از طرف سایت hipec.com که زیر نظر انجمن جهانی است تنها 8 مرکز تایید شده دارد که دو مرکز آن در تهران و شیراز قرار دارد و  بیمارستان فوق تخصصی آیت_الله یثربی کاشان  سوم شهری است که این عمل جراحی مهم در آن انجام شده است. 

 لازم به ذکر است،  انجام جراحی "هایپک" حاصل یک کار تیمی بوده و در این امر مهم متخصصین متعدد  و گروههای زیادی از جمله جراحان دوره دیده و  متخصصین بیهوشی و انکولوژیست ها و پمپیست ها  و تکنسین های اتاق عمل  بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان  حضور داشتند و البته این جراحی مهم با راهنمایی استاد ارجمند جناب آقای دکتر مهرداد بهلولی میسر گردیده است.

1320 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده